Personel yönetmeliği 24 Ocak 1982 - Sayı: 17584 RESMİ GAZETE Sosyal Güvenlik Bakanlığından:
Ereğli Kömür Havzası Amele Birliği Biriktirme ve Yardımlaşma Sandığı Personel Yönetmeliği
BÖLÜM I
GENEL HÜKÜMLER
Yönetmeliğin Dayanağı:
Madde 1- Bu Yönetmelik, 30/5/1980 tarih ve 8/996 Sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile yürürlüğe giren 30/6/1980 tarih, 17033 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan Ereğli Kömür Havzası Amele Birliği Biriktirme ve Yardımlaşma Sandığı Yönetmeliğinin 12 nci maddesi hükmü uyarınca düzenlenmiştir.
Amaç ve Kapsam:
Madde 2- Bu Yönetmelik, Ereğli Kömür Havzası Amele Birliği Biriktirme ve Yardımlaşma Sandığında çalışan Personelin hizmet şartlarını, niteliklerini, atanma ve yetiştirilmelerini, ilerleme ve yükselmelerini, ödev, hak, yüküm ve sorumluluklarını, aylık ve ödeneklerini ve diğer özlük haklarını düzenler.
Personel Kadrosu:
Madde 3- Sandığın işlemlerini yürütmek amacı ile ihtiyaç duyulan personel kadrosu Sandık Başkanlığınca hazırlanarak Yönetim Kuruluna sunulur.
Yönetim Kurulunca kabul olunan kadro cetveli Sosyal Güvenlik Bakanlığınca onaylanarak kesinleşir.
Atama:
Madde 4- Bu Yönetmelik hükümlerine göre düzenlenen seçme veya yarışma sınavlarını kazananlar, Sandık Başkanının teklifi ve Yönetim Kurulu kararı ile aday olarak atanır.
Atama Şartları:
Madde 5- Atanacak personelde aşağıdaki şartlar aranır.
Genel Şartlar:
a) Türk vatandaşı olmak,
b) 18 yaşını tamamlamış bulunmak,
c) Kamu haklarından mahrum olmamak,
d) Ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahutta affa uğramış olsa bile zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık,sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı bir fiilden dolayı hapis cezasından yükümlü bulunmamak,
e) En az İlkokul mezunu olmak,
f) Askerlik çağına gelmemiş bulunmak veya askerlik hizmetini yapmış olmak, yahut ertelenmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak,
g) Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek vücut veya akıl hastalığı veya vücut sakatlığı ile özürlü bulunmamak,
Özel Şartlar:
Atanılacak kadronun özelliği ile öneminin gerektirdiği eğitim, öğrenim ve tecrübeye sahip olmak,
Duyuru:
Madde 6- İhtiyaç duyulan personelin alınması için yapılacak sınavın günü ve şartları, mahalli bir gazete'de en az üç gün ara ile 2 defa ilan olunur.
İş Talebi:
Madde 7- Müracaat Sandık Başkanlığına hitaben yazılan ve özgeçmişini ihtiva eden bir dilekçe ile yapılır.
Amaç ve Kapsam:
Madde 2- Bu Yönetmelik, Ereğli Kömür Havzası Amele Birliği Biriktirme ve Yardımlaşma Sandığında çalışan Personelin hizmet şartlarını, niteliklerini, atanma ve yetiştirilmelerini, ilerleme ve yükselmelerini, ödev, hak, yüküm ve sorumluluklarını, aylık ve ödeneklerini ve diğer özlük haklarını düzenler.
Personel Kadrosu:
Madde 3- Sandığın işlemlerini yürütmek amacı ile ihtiyaç duyulan personel kadrosu Sandık Başkanlığınca hazırlanarak Yönetim Kuruluna sunulur.
Yönetim Kurulunca kabul olunan kadro cetveli Sosyal Güvenlik Bakanlığınca onaylanarak kesinleşir.
Atama:
Madde 4- Bu Yönetmelik hükümlerine göre düzenlenen seçme veya yarışma sınavlarını kazananlar, Sandık Başkanının teklifi ve Yönetim Kurulu kararı ile aday olarak atanır.
Atama Şartları:
Madde 5- Atanacak personelde aşağıdaki şartlar aranır.
Genel Şartlar:
a) Türk vatandaşı olmak,
b) 18 yaşını tamamlamış bulunmak,
c) Kamu haklarından mahrum olmamak,
d) Ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahutta affa uğramış olsa bile zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık,sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı bir fiilden dolayı hapis cezasından yükümlü bulunmamak,
e) En az İlkokul mezunu olmak,
f) Askerlik çağına gelmemiş bulunmak veya askerlik hizmetini yapmış olmak, yahut ertelenmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak,
g) Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek vücut veya akıl hastalığı veya vücut sakatlığı ile özürlü bulunmamak,
Özel Şartlar:
Atanılacak kadronun özelliği ile öneminin gerektirdiği eğitim, öğrenim ve tecrübeye sahip olmak,
Duyuru:
Madde 6- İhtiyaç duyulan personelin alınması için yapılacak sınavın günü ve şartları, mahalli bir gazete'de en az üç gün ara ile 2 defa ilan olunur.
İş Talebi:
Madde 7- Müracaat Sandık Başkanlığına hitaben yazılan ve özgeçmişini ihtiva eden bir dilekçe ile yapılır.
BÖLÜM II
SEÇME SINAVI
Genel Hükümler:
Madde 8- Ereğli Kömür Havzası Amele Birliği Biriktirme ve Yardımlaşma Sandığına alınacak personel ile ilgili sınav, Sandık Başkanının önerisi üzerine Yönetim Kurulu kararı ile açılır.
Madde 9- Sınav, yazılı ve sözlü olmak üzere iki derecelidir.
Yazılı sınavda başarı gösteren sözlü sınava kabul edilir.
Madde 10- Seçme sınavı, Sandık Başkanının Başkanlığında kurulacak 3 kişilik bir komisyon tarafından yürütülür.
Sınav soruları gizli olarak bu komisyonca hazırlanır.
İşe Alınacaklardan İstenilecek Belgeler:
Madde 11- a) Nüfus Hüviyet cüzdanının noterden tasdikli örneği,
b) 5 nci maddenin (d) fıkrasında yazılı suçlardan biri ile mahkum olmadığına dair C.Savcılığından alınacak belge,
c) Öğrenim belgesi veya noterden tasdikli örneği,
d) Sağlık raporu,
e) Askerlik durumu bildirir belgenin aslı veya örneği,
f) 6 adet vesikalık fotoğraf,
g) Var ise Bonservis.
Madde 8- Ereğli Kömür Havzası Amele Birliği Biriktirme ve Yardımlaşma Sandığına alınacak personel ile ilgili sınav, Sandık Başkanının önerisi üzerine Yönetim Kurulu kararı ile açılır.
Madde 9- Sınav, yazılı ve sözlü olmak üzere iki derecelidir.
Yazılı sınavda başarı gösteren sözlü sınava kabul edilir.
Madde 10- Seçme sınavı, Sandık Başkanının Başkanlığında kurulacak 3 kişilik bir komisyon tarafından yürütülür.
Sınav soruları gizli olarak bu komisyonca hazırlanır.
İşe Alınacaklardan İstenilecek Belgeler:
Madde 11- a) Nüfus Hüviyet cüzdanının noterden tasdikli örneği,
b) 5 nci maddenin (d) fıkrasında yazılı suçlardan biri ile mahkum olmadığına dair C.Savcılığından alınacak belge,
c) Öğrenim belgesi veya noterden tasdikli örneği,
d) Sağlık raporu,
e) Askerlik durumu bildirir belgenin aslı veya örneği,
f) 6 adet vesikalık fotoğraf,
g) Var ise Bonservis.
BÖLÜM III
ADAYLIK
Adaylığın Tanımı:
Madde 12- Adaylık, hizmete yeni giren görevlinin işe intibakını sağlamak ve işe devamında fayda olup olmadığına karar vermek için uygulanan bir deneme süresidir.
Adaylık Süresi:
Madde 13- Aday olarak atanan personel 6 aydan az 1 yıldan çok olmamak üzere bir adaylık süresi geçirir.
Bu süre içinde, hal ve hareketleri personel disiplinine uymayan göreve devamı, bilgi ve iş yapma kabiliyeti yeterli olmadığı birim amirince verilecek tezkiyede sabit olan adayın görevine Başkanın teklifi ve Yönetim Kurulunun kararı ile son verilir.
Olumlu sicil alan aday ise ilgili birim amirinin teklifi ve Sandık Başkanının onayı ile asilliğe geçer.
Madde 12- Adaylık, hizmete yeni giren görevlinin işe intibakını sağlamak ve işe devamında fayda olup olmadığına karar vermek için uygulanan bir deneme süresidir.
Adaylık Süresi:
Madde 13- Aday olarak atanan personel 6 aydan az 1 yıldan çok olmamak üzere bir adaylık süresi geçirir.
Bu süre içinde, hal ve hareketleri personel disiplinine uymayan göreve devamı, bilgi ve iş yapma kabiliyeti yeterli olmadığı birim amirince verilecek tezkiyede sabit olan adayın görevine Başkanın teklifi ve Yönetim Kurulunun kararı ile son verilir.
Olumlu sicil alan aday ise ilgili birim amirinin teklifi ve Sandık Başkanının onayı ile asilliğe geçer.
BÖLÜM IV
HİZMET İÇİ EĞİTİM
Madde 14- Sandık Personeline, işleri ile ilgili pratik ve teorik bilgilerini artırmak, beceriler kazandırmak, davranışlarını olumlu yönde geliştirmek amacıyla hazırlanacak eğitim, plan ve programına göre gerekli çalışmalar yaptırılır.
BÖLÜM V
PERSONEL ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
( Sicil Raporu )
Sicil Raporunun Şekli:
Madde 15- Sandık Başkanlığı, her personelin çalışma düzeni, sosyal ve ahlak durumlarını belirleyen bir sicil raporu düzenler.
Sicil Amirleri:
Madde 16- A- Birinci Sicil Amiri: Değerlendirilecek personelin en az 6 aylık çalışmasından sorumlu olan ve ona nezaret eden en yakın amiridir.
B- İkinci Sicil Amiri: Birinci Sicil Amirinin görev ve yetki bakımından bağlı bulunduğu en yakın amiridir.
Sicil Raporlarının Doldurulması:
Madde 17- Personel için her yılın Ocak ayında bir sicil raporu tanzim olunur. Raporda, personelin ehliyet derecesi, pekiyi, iyi, orta ve yetersiz olarak değerlendirilir. Yetersiz görülenler olumsuz sicil almış sayılırlar.
Birinci sicil amirinin doldurduğu rapora, ikinci sicil amiri de görüş ve kanaatini yazdıktan sonra personel amirliğine gönderir. Raporlardaki noksanlıklarda ilgili sicil amirliklerine tamamlattırılır.
İki sicil amiri arasında aşırı bir görüş ayrılığı var ise üçüncü sicil amirinin görüşü alınır.
Sicil Raporlarının Gizliliği:
Madde 18- Sicil raporları gizli olup, bunlar atama yetkisi olan makam ile disiplin
kurullarından başka kimseye gösterilemez.
İlgiliyi Uyarma:
Madde 19- Olumsuz sicil alan personelin, kusur ve eksiklikleri konusunda Sandık Başkanı gizli bir yazı ile uyarır.
Üst Üste Yetersiz Sicil Alanların Durumu:
Madde 20- İki defa üst üste olumsuz sicil alan personelin, başka bir sicil amiri yanında denenmesi veya ilişiğinin kesilmesi hakkında bir karar verilmesi için personel amiri, durumu atamaya yetkili makama bildirir.
Sicil Raporlarının Önemi:
Madde 21- Sicil raporları, personelin
a) Yükselmesinde,
b) Mükafatlandırılmasında,
c) Hizmet içi eğitimlerinde,
d) İşten çıkarılmasında,
önem arzeder.
Madde 15- Sandık Başkanlığı, her personelin çalışma düzeni, sosyal ve ahlak durumlarını belirleyen bir sicil raporu düzenler.
Sicil Amirleri:
Madde 16- A- Birinci Sicil Amiri: Değerlendirilecek personelin en az 6 aylık çalışmasından sorumlu olan ve ona nezaret eden en yakın amiridir.
B- İkinci Sicil Amiri: Birinci Sicil Amirinin görev ve yetki bakımından bağlı bulunduğu en yakın amiridir.
Sicil Raporlarının Doldurulması:
Madde 17- Personel için her yılın Ocak ayında bir sicil raporu tanzim olunur. Raporda, personelin ehliyet derecesi, pekiyi, iyi, orta ve yetersiz olarak değerlendirilir. Yetersiz görülenler olumsuz sicil almış sayılırlar.
Birinci sicil amirinin doldurduğu rapora, ikinci sicil amiri de görüş ve kanaatini yazdıktan sonra personel amirliğine gönderir. Raporlardaki noksanlıklarda ilgili sicil amirliklerine tamamlattırılır.
İki sicil amiri arasında aşırı bir görüş ayrılığı var ise üçüncü sicil amirinin görüşü alınır.
Sicil Raporlarının Gizliliği:
Madde 18- Sicil raporları gizli olup, bunlar atama yetkisi olan makam ile disiplin
kurullarından başka kimseye gösterilemez.
İlgiliyi Uyarma:
Madde 19- Olumsuz sicil alan personelin, kusur ve eksiklikleri konusunda Sandık Başkanı gizli bir yazı ile uyarır.
Üst Üste Yetersiz Sicil Alanların Durumu:
Madde 20- İki defa üst üste olumsuz sicil alan personelin, başka bir sicil amiri yanında denenmesi veya ilişiğinin kesilmesi hakkında bir karar verilmesi için personel amiri, durumu atamaya yetkili makama bildirir.
Sicil Raporlarının Önemi:
Madde 21- Sicil raporları, personelin
a) Yükselmesinde,
b) Mükafatlandırılmasında,
c) Hizmet içi eğitimlerinde,
d) İşten çıkarılmasında,
önem arzeder.
BÖLÜM VI
YÜKSELME-ÖDÜLLENDİRME
Yükselme Şartları:
Madde 22- Personelin yükselmesi için aşağıdaki şartların bulunması gereklidir.
a) Bir üst görevin gerektirdiği ehliyet ve liyakata sahip olunması,
b) Terfi edilecek kadro için tespit edilenin özelliklerini taşıması,
c) Bulunduğu kadroda en az üç yıl hizmet etmiş olması,
d) Sicil raporlarında bir üst göreve yeterli bulunması,
e) Boş bir kadronun mevcut olması,
halinde taliplerin isim listesi Personel Amirliğince Sandık Başkanlığına sunulur.
Ödüllendirme Şartları:
Madde 23- a) Görevlerinde olağanüstü gayret ve başarıları görülen,
b) Emsallerinden üstün iş yapan,
c) Bir zararın felaket ve tehlikenin önlenmesi için hayatını tehlikeye koyan, personele, amirlerinin veya Sandık Başkanının teklifi üzerine Yönetim Kurulu kararı ile ödül verilebilir.
Bu ödülün miktarı, Sandık Bütçesinde belirtilir. Alınan ödül, personelin siciline işlenerek yükselmelerde göz önünde tutulur.
Madde 22- Personelin yükselmesi için aşağıdaki şartların bulunması gereklidir.
a) Bir üst görevin gerektirdiği ehliyet ve liyakata sahip olunması,
b) Terfi edilecek kadro için tespit edilenin özelliklerini taşıması,
c) Bulunduğu kadroda en az üç yıl hizmet etmiş olması,
d) Sicil raporlarında bir üst göreve yeterli bulunması,
e) Boş bir kadronun mevcut olması,
halinde taliplerin isim listesi Personel Amirliğince Sandık Başkanlığına sunulur.
Ödüllendirme Şartları:
Madde 23- a) Görevlerinde olağanüstü gayret ve başarıları görülen,
b) Emsallerinden üstün iş yapan,
c) Bir zararın felaket ve tehlikenin önlenmesi için hayatını tehlikeye koyan, personele, amirlerinin veya Sandık Başkanının teklifi üzerine Yönetim Kurulu kararı ile ödül verilebilir.
Bu ödülün miktarı, Sandık Bütçesinde belirtilir. Alınan ödül, personelin siciline işlenerek yükselmelerde göz önünde tutulur.
BÖLÜM VII
PERSONELİN HAKLARI-SORUMLULUKLARI VE YASAKLAR
Hakları:
Madde 24- A- İş Güvenliği: Yönetmelikte yazılı haller dışında personelin görevine son verilemez, kazanılmış aylık veya sosyal hakları geri alınamaz.
B- İstifa: Personel, yetkili mercilere yazılı haber vermek suretiyle görevinden çekilme hakkına sahiptir.
C- Sosyal Güvenlik: Personeli, Sosyal Güvenlik bakımından 5434 sayılı Kanunun 12 nci maddesi uyarınca T.C.Emekli Sandığı Kanununa tabidir.
(Sosyal Sigortalar Kanunundaki hükümlere tabidir.)
Sorumlulukları:
Madde 25- A) Görevlerin Yerine Getirilmesi: Personel, görevlerini dikkat ve itina ile yerine getirmek, ilgili mevzuatı ve iş ilişkilerini öğrenmek, görevlerini en iyi şekilde yapması için gerekli bilgileri elde etmekle sorumludur.
B) Sandık Yararlarını Gözetme: Personel, yaptığı bütün işlerde Sandık yararlarını birinci planda tutmak ve Sandığı zarara sokacak her türlü eylem ve işlemlerden kaçınmak zorundadır.
C) Emirlerin yerine getirilmesi-kanunsuz Emir: Personel, amirinin verdiği emirleri yerine getirmekle görevlidir. Ancak verilen emir mevzuat hükümlerine aykırı ise bu emri yerine getirmeden aykırılığı emri verene bildirir. Amir, emrinde ısrar ederek yazılı emir verirse, personel bu emri yerine getirir ve sorumlu olmaz.
Konusu suç teşkil eden emir ise, personel tarafından yerine getirilmez, getirilirse sorumluluktan kurtulamaz.
Personel, amirin verdiği emri yanlış takdirle suç sayarak yerine getirmezse amir, gecikmesinde zarar doğacak hallerde görevi ya bir başkasına verir veya kendisi yapar.
D) İş Sahipleri İle İlişki: Personel, iş sahipleri ile ilişkilerinde dürüstlük ve vakardan ayrılmamak şartıyla gerekli sürat, kolaylık ve nezaketle hizmet ifa etmek ve vatandaşlara eşit işlem yapmakla görevlidir.
E) Devam Mecburiyeti: Personel, tespit edilen çalışma saatleri içinde görevinin başında bulunmak ve çalışmasını işine hasretmekle yükümlüdür.
F) Devir ve Teslim: Görevi herhangi bir nedenle sona eren personel, saklamakla sorumlu olduğu para ve para hükmündeki değerleri, resmi belgeleri, araç ve gereçleri yerine gelecek veya gösterilecek kimseye devir ve teslim etmedikçe görevinden ayrılamaz. Aksi halde Sandığın uğrayacağı zarardan sorumlu olur.
Yasaklar:
Madde 26-A) Ticaretle Uğraşma Yasağı: Personel, Ticaretle meşgul olamaz. Sandığın açtığı ihalelere iştirak edemez. Sandıkla ilişkisi olan iş sahiplerinden borç para alamaz. Ve bunlara kefil olamaz.
B) Hediye ve Menfaat Sağlama Yasağı: Personel, görevleri ile ilgili olarak özel ve tüzel kişilerden hediye kabul edemez ve herhangi bir yarar sağlayamaz.
C) Başka İş ve Hizmet Yasağı: Personel, Yürürlükte bulunan Kanunlar ve aşağıdaki istisnalar dışında ücretsiz de olsa sürekli, veya geçici hiçbir hizmet kabul edemez.
Esas Görevi Aksatmamak Şartıyla Kabul edilen İstisnalar:
a) Hayır Kurumlarında, bilimsel ve sosyal Kurumlarda, Sandık personelinin kurduğu derneklerde, kooperatiflerde ve yardım sandıklarında görev almak,
b) Resmi Öğrenim kurumlarında öğretmenlik yapmak,
c) Sandık İştiraklerinin yönetim ve denetim kurumlarında çalışmak,
d) Resmi merci karar ile verilen bilirkişilik ve hakemlik görevini yapmak,
(b, c, d) fıkralarındaki görevler için Yönetim Kurulu izni gereklidir.
D) Sır Saklamak: Personel, görevini yaptığı sırada öğrendiği sırları ve saklaması gereken Sandıkla ilgili bilgileri açıklayamaz.
E) Birlikte Çekilme Yasağı: Personel, hizmeti aksatacak şekilde görevden birlikte çekilemez.
F) Basına Bilgi ve Demeç Yasağı: Personel, Sandıkla ilgili konularda, yayın yapamaz, demeç ve konferans veremez. Ancak, Bakanın yetki vermesi halinde Sandık Başkanı bilgi ve demeç verebilir.
Madde 24- A- İş Güvenliği: Yönetmelikte yazılı haller dışında personelin görevine son verilemez, kazanılmış aylık veya sosyal hakları geri alınamaz.
B- İstifa: Personel, yetkili mercilere yazılı haber vermek suretiyle görevinden çekilme hakkına sahiptir.
C- Sosyal Güvenlik: Personeli, Sosyal Güvenlik bakımından 5434 sayılı Kanunun 12 nci maddesi uyarınca T.C.Emekli Sandığı Kanununa tabidir.
(Sosyal Sigortalar Kanunundaki hükümlere tabidir.)
Sorumlulukları:
Madde 25- A) Görevlerin Yerine Getirilmesi: Personel, görevlerini dikkat ve itina ile yerine getirmek, ilgili mevzuatı ve iş ilişkilerini öğrenmek, görevlerini en iyi şekilde yapması için gerekli bilgileri elde etmekle sorumludur.
B) Sandık Yararlarını Gözetme: Personel, yaptığı bütün işlerde Sandık yararlarını birinci planda tutmak ve Sandığı zarara sokacak her türlü eylem ve işlemlerden kaçınmak zorundadır.
C) Emirlerin yerine getirilmesi-kanunsuz Emir: Personel, amirinin verdiği emirleri yerine getirmekle görevlidir. Ancak verilen emir mevzuat hükümlerine aykırı ise bu emri yerine getirmeden aykırılığı emri verene bildirir. Amir, emrinde ısrar ederek yazılı emir verirse, personel bu emri yerine getirir ve sorumlu olmaz.
Konusu suç teşkil eden emir ise, personel tarafından yerine getirilmez, getirilirse sorumluluktan kurtulamaz.
Personel, amirin verdiği emri yanlış takdirle suç sayarak yerine getirmezse amir, gecikmesinde zarar doğacak hallerde görevi ya bir başkasına verir veya kendisi yapar.
D) İş Sahipleri İle İlişki: Personel, iş sahipleri ile ilişkilerinde dürüstlük ve vakardan ayrılmamak şartıyla gerekli sürat, kolaylık ve nezaketle hizmet ifa etmek ve vatandaşlara eşit işlem yapmakla görevlidir.
E) Devam Mecburiyeti: Personel, tespit edilen çalışma saatleri içinde görevinin başında bulunmak ve çalışmasını işine hasretmekle yükümlüdür.
F) Devir ve Teslim: Görevi herhangi bir nedenle sona eren personel, saklamakla sorumlu olduğu para ve para hükmündeki değerleri, resmi belgeleri, araç ve gereçleri yerine gelecek veya gösterilecek kimseye devir ve teslim etmedikçe görevinden ayrılamaz. Aksi halde Sandığın uğrayacağı zarardan sorumlu olur.
Yasaklar:
Madde 26-A) Ticaretle Uğraşma Yasağı: Personel, Ticaretle meşgul olamaz. Sandığın açtığı ihalelere iştirak edemez. Sandıkla ilişkisi olan iş sahiplerinden borç para alamaz. Ve bunlara kefil olamaz.
B) Hediye ve Menfaat Sağlama Yasağı: Personel, görevleri ile ilgili olarak özel ve tüzel kişilerden hediye kabul edemez ve herhangi bir yarar sağlayamaz.
C) Başka İş ve Hizmet Yasağı: Personel, Yürürlükte bulunan Kanunlar ve aşağıdaki istisnalar dışında ücretsiz de olsa sürekli, veya geçici hiçbir hizmet kabul edemez.
Esas Görevi Aksatmamak Şartıyla Kabul edilen İstisnalar:
a) Hayır Kurumlarında, bilimsel ve sosyal Kurumlarda, Sandık personelinin kurduğu derneklerde, kooperatiflerde ve yardım sandıklarında görev almak,
b) Resmi Öğrenim kurumlarında öğretmenlik yapmak,
c) Sandık İştiraklerinin yönetim ve denetim kurumlarında çalışmak,
d) Resmi merci karar ile verilen bilirkişilik ve hakemlik görevini yapmak,
(b, c, d) fıkralarındaki görevler için Yönetim Kurulu izni gereklidir.
D) Sır Saklamak: Personel, görevini yaptığı sırada öğrendiği sırları ve saklaması gereken Sandıkla ilgili bilgileri açıklayamaz.
E) Birlikte Çekilme Yasağı: Personel, hizmeti aksatacak şekilde görevden birlikte çekilemez.
F) Basına Bilgi ve Demeç Yasağı: Personel, Sandıkla ilgili konularda, yayın yapamaz, demeç ve konferans veremez. Ancak, Bakanın yetki vermesi halinde Sandık Başkanı bilgi ve demeç verebilir.
BÖLÜM VIII
PERSONEL İZİNLERİ
İzin:
Madde 27- Sandık Personeli, imzalanan Toplu İş Sözleşmesinde belirtilen süre kadar izin kullanır.
Yıllık İzin:
Madde 28- Yıllık izin, bir yıllık çalışma döneminde personelin hak kazandığı ücretli dinlenme süresidir.
Yıllık izinler, iş durumu ve personelin istekleri göz önüne alınarak yetkili merciler tarafından kararlaştırılan tarihlerde tam olarak veya kısmen kullanıla bilinir.
Teftiş ve tahkike tabi personele yıllık izinleri, teftiş ve tahkiki yapan yetkilinin muvafakati ile verilir.
Birbirini izleyen iki yıla ait yıllık izinlerin tümü veya bir kısmı birleştirilerek kullanıla bilinir.
Yıllık iznini kullanmakta olanlar, zaruri hallerin vukuunda görevleri başına çağrılabilirler.
Yıllık İzin Vermeye Yetkili Merciler:
Madde 29-a) Başkanın izni Bakanlıkça,
b) Ünite Amirlerinin izinleri Başkanlıkça,
c) Diğer personelin izinleri ünite amirlerinin uygun görüşü üzerine Başkanlıkça,
d) İzinlerini yurt dışında geçirmek isteyen personel için gerekli müsaade Başkanlıkça verilir.
Mazeret İzni:
Madde 30- Mazeret izni, yıllık iznini kullanmış personele zorunlu nedenlerin varlığı (Personelin Bakmakla Mükellef olduğu ana, baba, eş, çocuk ve kardeşlerden birinin ağır bir kaza geçirmesi veya önemli bir hastalığa tutulmuş olması) halinde kısa sürelerle verilen izindir. Bu izin yılda toplam 10 günü aşamaz. Aşan kısmı yıllık izinden düşülür.
Ücretsiz İzin:
Madde 31- Madde 30 da belirtilen zorunlu nedenlerin 10 günden fazla devam etmesi ve personelin bunları belgelendirmesi halinde yazılı isteği üzerine atamaya yetkili makamca en çok üç aya kadar ücretsiz izin verilebilir.
Ücretsiz izin süresince personelin Yönetmelikte belirtilen yükümlülükleri devam eder, ücret ve ücrete ilişkin diğer hakları işlemez.
Müsaade süresinin bitiminden önce zorunlu nedenin ortadan kalkması halinde personel görevine dönme zorundadır. Dönmeyenlerin görevlerine son verilir.
Evlenme-Doğum-Ölüm Hallerinde İzin:
Madde 32- Bu izin halleri ve süreleri Sandık ile Sendika arasında imzalanan Toplu İş Sözleşmelerinde belirtilmiştir.
Hastalık İzni:
Madde 33- Personele hastalıkları halinde hekim raporu üzerine verilen ücretli izindir. Bu iznin azami süreleri Sandık ile Sendika arasında imzalanan Toplu İş Sözleşmelerinde belirtilmiştir. Hastalığı sebebiyle raporlu bulunanlar raporda aksine serahat olmadıkça tedavi ve
istirahatlerini görevli bulundukları yerde geçirmeye mecburdurlar. Zaruri hallerde doktorun müsaadesi ile istirahat müddeti başka bir mahalde geçirile bilinir.
İş Kazası ve Meslek Hastalıkları İzni:
Madde 34- Görevleri sırasında ve görevlerinden dolayı bir kazaya uğrayan ya da bir meslek hastalığına tutulan personel hizmet süresi ne olursa olsun iyileşinceye kadar izinli sayılır.
İzinden Geç Gelme:
Madde 35- Herhangi bir şekilde izin alıp iznin bitiminde meşru bir mazereti olmadan görevi başına dönmeyen personele disiplin cezası uygulanır. 10 gün zarfında meşru mazereti olmaksızın görevi başına dönmeyenler görevden çekilmiş (Müstafi) sayılırlar.
Askerlik İzni:
Madde 36- Hazarda ve Seferde Muvazzaf askerlik hizmeti dışında silah altına alınan Sandık personeli, bu süre zarfında izinli sayılır. Barışta talim ve manevra amacı ile kısa süreli olarak silah altına alınan personelin ücreti Sandık tarafından tam olarak ödenir.
İzinlerle İlgili Diğer Hükümler:
Madde 37- Herhangi bir şekilde izinli bulunan personele, göreve son verme gibi hallerin tebliği izin dönüşüne bırakılır.
Madde 27- Sandık Personeli, imzalanan Toplu İş Sözleşmesinde belirtilen süre kadar izin kullanır.
Yıllık İzin:
Madde 28- Yıllık izin, bir yıllık çalışma döneminde personelin hak kazandığı ücretli dinlenme süresidir.
Yıllık izinler, iş durumu ve personelin istekleri göz önüne alınarak yetkili merciler tarafından kararlaştırılan tarihlerde tam olarak veya kısmen kullanıla bilinir.
Teftiş ve tahkike tabi personele yıllık izinleri, teftiş ve tahkiki yapan yetkilinin muvafakati ile verilir.
Birbirini izleyen iki yıla ait yıllık izinlerin tümü veya bir kısmı birleştirilerek kullanıla bilinir.
Yıllık iznini kullanmakta olanlar, zaruri hallerin vukuunda görevleri başına çağrılabilirler.
Yıllık İzin Vermeye Yetkili Merciler:
Madde 29-a) Başkanın izni Bakanlıkça,
b) Ünite Amirlerinin izinleri Başkanlıkça,
c) Diğer personelin izinleri ünite amirlerinin uygun görüşü üzerine Başkanlıkça,
d) İzinlerini yurt dışında geçirmek isteyen personel için gerekli müsaade Başkanlıkça verilir.
Mazeret İzni:
Madde 30- Mazeret izni, yıllık iznini kullanmış personele zorunlu nedenlerin varlığı (Personelin Bakmakla Mükellef olduğu ana, baba, eş, çocuk ve kardeşlerden birinin ağır bir kaza geçirmesi veya önemli bir hastalığa tutulmuş olması) halinde kısa sürelerle verilen izindir. Bu izin yılda toplam 10 günü aşamaz. Aşan kısmı yıllık izinden düşülür.
Ücretsiz İzin:
Madde 31- Madde 30 da belirtilen zorunlu nedenlerin 10 günden fazla devam etmesi ve personelin bunları belgelendirmesi halinde yazılı isteği üzerine atamaya yetkili makamca en çok üç aya kadar ücretsiz izin verilebilir.
Ücretsiz izin süresince personelin Yönetmelikte belirtilen yükümlülükleri devam eder, ücret ve ücrete ilişkin diğer hakları işlemez.
Müsaade süresinin bitiminden önce zorunlu nedenin ortadan kalkması halinde personel görevine dönme zorundadır. Dönmeyenlerin görevlerine son verilir.
Evlenme-Doğum-Ölüm Hallerinde İzin:
Madde 32- Bu izin halleri ve süreleri Sandık ile Sendika arasında imzalanan Toplu İş Sözleşmelerinde belirtilmiştir.
Hastalık İzni:
Madde 33- Personele hastalıkları halinde hekim raporu üzerine verilen ücretli izindir. Bu iznin azami süreleri Sandık ile Sendika arasında imzalanan Toplu İş Sözleşmelerinde belirtilmiştir. Hastalığı sebebiyle raporlu bulunanlar raporda aksine serahat olmadıkça tedavi ve
istirahatlerini görevli bulundukları yerde geçirmeye mecburdurlar. Zaruri hallerde doktorun müsaadesi ile istirahat müddeti başka bir mahalde geçirile bilinir.
İş Kazası ve Meslek Hastalıkları İzni:
Madde 34- Görevleri sırasında ve görevlerinden dolayı bir kazaya uğrayan ya da bir meslek hastalığına tutulan personel hizmet süresi ne olursa olsun iyileşinceye kadar izinli sayılır.
İzinden Geç Gelme:
Madde 35- Herhangi bir şekilde izin alıp iznin bitiminde meşru bir mazereti olmadan görevi başına dönmeyen personele disiplin cezası uygulanır. 10 gün zarfında meşru mazereti olmaksızın görevi başına dönmeyenler görevden çekilmiş (Müstafi) sayılırlar.
Askerlik İzni:
Madde 36- Hazarda ve Seferde Muvazzaf askerlik hizmeti dışında silah altına alınan Sandık personeli, bu süre zarfında izinli sayılır. Barışta talim ve manevra amacı ile kısa süreli olarak silah altına alınan personelin ücreti Sandık tarafından tam olarak ödenir.
İzinlerle İlgili Diğer Hükümler:
Madde 37- Herhangi bir şekilde izinli bulunan personele, göreve son verme gibi hallerin tebliği izin dönüşüne bırakılır.
BÖLÜM IX
DİSİPLİN CEZALARI
Tanımlama:
Madde 38- Disiplin cezaları, Sandık hizmetlerinin gereği gibi yürütülmesini sağlamak amacı ile, bu yönetmeliği tabi personelin görevleri ile ilgili kusurlu hareketleri halinde verilmesi lazım gelen idari cezalardır.
Çeşitleri:
Madde 39-A- Uyarma: Personele görevinde daha dikkatli davranması gerektiğinin yazı ile bildirilmesidir.
Uyarma Cezasını Gerektiren Fiil ve Hareketler Şunlardır:
a) Göreve karşı kayıtsızlık ve görevde düzensizlik göstermek,
b) İş sahipleri ve görev nedeni ile gelenlerden başka kimselerle iş başında görüşmeyi alışkanlık haline getirmek,
c) İş arkadaşlarına maiyetindeki personele ve iş sahiplerine kırıcı veya saygısız davranışta bulunmak,
d) Vakara uymayan durum ve davranışları görülmek,
e) Kanun, Tüzük, Yönetmelik, karar ve emirlerde açık olarak gösterilen konularda işi uzatacak ve israfa sebep olacak şekilde yazışma ve görüşmelerde bulunmak,
f) Sorulan konuları sebepsiz yere zamanında cevaplandırmamak,
g) Özürsüz olarak göreve geç gelmek ve görevden erken ayrılmak,
h) Vazifesinin icap ve zaruretlerini ifada dikkatsizlik göstermek,
B- Kınama : Personele görevinde ve davranışlarında kusurlu sayıldığının yazı ile bildirilmesidir.
Kınama Cezasını Gerektiren Fiil ve Hareketler Şunlardır :
a) İzinsiz ve Sandıkça kabul edilen özür olmaksızın bir gün göreve gelmemek,
b) Hizmet dışında, resmi sıfatlarının gerektirdiği itibar ve görev duygusunu sarsacak nitelikte davranışlarda bulunmak,
c) Görev başında amire saygısızlık etmek,
d) Sandığa ait araç ve gereçleri özel işlerde kullanmak,
e) Bir işleme ait evrakı kasıt olmaksızın kaybetmek,
f) İş arkadaşlarına, maiyetindeki personele ve iş sahiplerine kötü muamelede bulunmak,
g) Özel kanun, tüzük ve yönetmeliklerden ceza tertip edilen haller dışında, kanun, tüzük ve Yönetmeliklere göre verilmesi gereken, görevle ilgili bilgi ve belgeleri yetkili kişi ve mercilere vermemek,
h) Vazifesinin icap ve zaruretlerini ifada dikkatsizlik göstermek yanlış veya eksik muamele yapmak,
i) İlgililerin görevleri ile ilgili sorularına cevap vermekten veya belgeleri göstermekten kaçınmak,
j) Belli bir süre içerisinde bitirilmek üzere verilen görevleri haklı bir sebep olmaksızın bitirmemek,
C- Ücret kesimi: Personelin ücretinin 15 günlüğüne kadar kesilmesidir.
Ücret Kesimini Gerektiren Fiil ve Hareketler Şunlardır.
a) Belirtilen hastalığa tutulmadığı halde hastalığın bahane ederek, iş yapmaktan kaçınmak,
b) İş yerine alkollü gelmek, iş yerinde alkollü içki içmek,
c) Her ne suretle olursa olsun, iş yerinde yangına sebebiyet verecek eylemde bulunmak veya yangın halinde mevcut yangın talimatnamesi uyarınca hareket etmemek,
D) İşten Çıkarma: Personelin bir daha atanmamak üzere işten çıkarılmasıdır.
İşten Çıkarmayı Gerektiren Fiil ve Hareketler Şunlardır:
a) Vazife icabı kendisine tevdi edilen veya söylenmemesi gereken bilgileri icap etmediği halde başkalarına söylemek yahut bunların duyurulmasına sebebiyet vermek,
b) Disiplini bozacak şekilde haksız tahriklerde bulunmak veya yapılan işler hakkında amirlerine, Yönetim Kurulu Üyelerini küçük düşürecek şekilde yersiz, aleni tenkitlerde bulunmak,
c) Harp, ihtilal, isyan gibi olağanüstü hallerde zaruret olmaksızın veya emir almaksızın iş başından ayrılmak, yahut vazifesini yapmamak,
d) Vazifesi icabı kendisine tevdi edilen nakit ve Sandık malzemesini çalmak, satmak, şahsi menfaati için kiraya vermek, verdirmek, özel işlerde kullanmak veya kullandırmak.
e) Resmi evrak ve dosyaları kasıtlı olarak yok etmek veya amirlerinden müsaade almadan ve onların malumatı olmaksızın kopya etmek, yahut ettirmek veya yetkili olmayan kimselere vermek, herhangi bir şekilde sahtekarlıkta bulunmak (Sabit olması halinde),
f) Rüşvet almak, kendisine tevdi edilen demirbaşları zimmetine geçirmek, giyim eşyası ve koruma malzemesi ile iş güvenliği malzemesini başkalarına satmak veya vermek,
g) 1475 sayılı Yasanın 17 nci maddesinin 2.bendinde belirtilen veya benzeri davranışlarda bulunmak,
Yönetmelikte Sayılmayan Kusurlu Haller:
Madde 40- Personelin kusurlu bir hareketinin bu Yönetmelikte sayılan ve disiplin cezası verilmesini gerektiren hallerde birine serahaten uymaması bu fiil ve hareketin cezasız kalmasını gerektirmez. Bu kusurlu hareket, sayılan suçlardan hangisine yakın ve benzer görülürse o suça takdir edilen ceza kesilir.
Tekerrür:
Madde 41- Disiplin cezasını gerektiren aynı fiil ve hareketlerin iki yıl içinde tekerrürü halinde bir derece daha ağır ceza verilir.
Disiplin Cezası Vermeye Yetkili Amir ve Merciler:
Madde 42- Disiplin Cezası vermeye yetkili amir ve merciler ile verebilecekleri cezalar şunlardır:
a) Tezkiye Amirleri: Personelin birinci veya ikinci derece tezkiye amirleri, ilgili hakkında, uyarma ve kınama cezalarını doğrudan doğruya,
b) Başkan: Bütün Sandık personeli hakkında uyarma ve kınama cezalarını doğrudan doğruya,
c) Disiplin Kurulu: Tayini Sandığa ait personel hakkında uyarma, kınama, ücret kesimi ve işten çıkarma cezalarını verebilir.
Disiplin Cezalarının Onaylanması:
Madde 43- Verilen uyarma ve kınama cezaları kesindir.
Ücret kesimi cezasına ait Disiplin Kurulu kararı Başkanın, işten çıkarma cezasına ait Disiplin Kurulu kararı, Yönetim Kurulu karar ile kesinleşir.
Disiplin Kurulunun Teşekkülü:
Madde 44- Sandık personeli hakkında bu Yönetmelik hükümlerine göre disiplin işlerini yürütmek ve karara bağlamak üzere Sandık Disiplin Kurulu teşekkül ettirilir.
Disiplin Kurulu Sandık Başkanının görevlendireceği Yönetim Kurulu üyesinin Başkanlığında, Denetleme Kurulundan 1 üye, İdare Amiri ve Sendikaca gösterilecek 2 üyeden oluşur.
Disiplin Kurulu Başkan ve üyelerinin bulunmadıkları zamanda toplantılara bunların esas görevlerine vekalet edenler katılırlar. Hakkında disiplin işlemi uygulanacak Personel Disiplin Kurulu üyesi ise toplantıya katılamaz. Yerine Sandık Başkanlığınca diğer bir yetkili iştirak ettirilir.
Disiplin Cezası Verilmesinde Usul:
Madde 45- Disiplin kovuşturmasını gerektiren hallerde durumdan haberdar olan birinci ve ikinci tezkiye amirleri 15 gün içinde ya bizzat yahut görevlendirecekleri bir personel vasıtasıyla Disiplin suçu işleyen personelin ifadesini almak suretiyle soruşturma dosyasını tamamlar.
Soruşturma sonucunda;
a) Bir disiplin cezası verilmesini gerektiren hal mevcut değilse, takipsizlik kararı verir.
b) Disiplin suçu sabit görüldüğü taktirde kusurlu hareket "Uyarma" ve "Kınama" cezasını gerektiriyorsa resen bir ceza vermez. Kusurlu hareket daha ağır bir disiplin cezasının verilmesini gerektiriyorsa soruşturma dosyası bir yazı ile Başkanlığa intikal ettirilir.
c) Başkan soruşturma dosyasını aldığı tarihten itibaren 1 ay içinde noksanlıklar varsa tamamlatır ve ilgili personel hakkında disiplin cezasını gerektiren suça göre uyarma ve kınama cezasını verir. Daha ağır bir cezanın verilmesini gerektiren hallerde veya bizzat kendisinin ceza vermek istemediği durumlarda soruşturma dosyasını bir yazı ile disiplin Kuruluna gönderir.
Disiplin Kurulunun Yapacağı İşler:
Madde 46- Disiplin Kurulu, soruşturma dosyasını aldığı tarihten itibaren 1 ay içinde;
a) Soruşturma dosyasını inceler, noksanları varsa tamamlattırır.
b) Soruşturma dosyasının tetkiki sonunda personelin suçunu sabit gördüğü takdirde gerekli cezayı verir. Uyarma ve kınama cezaları dışındaki diğer cezalara ait soruşturma dosyalarını ve karar tutanağını gereği yapılmak üzere Sandık Başkanına verir.
Disiplin Kurulunun Toplanması:
Madde 47- Disiplin Kurulu, kararlaştırılan günlerde çağrısız olarak, acele ve gerekli hallerde ise Disiplin Kurulu Başkanının çağrısı üzerine toplanır. Başkanın görüşü alınmak suretiyle toplantı gündemi ve raportörlük işleri Personel Müdürü tarafından yürütülür.
Disiplin Kurulu görüşmelerinde Başkanın bulunması şartıyla en az üç kişi bulunur. Kararlar oy çokluğu ile alınır. Oylarda eşitlik halinde Başkanın katıldığı taraf çoğunluk kabul edilir.
Disiplin Kurulunun Yetkileri:
Madde 48- Disiplin Kurulu:
a) Gerekli gördüğü takdirde ilgili personelin dosyasını ve her nevi evrakını inceleyebilir.
b) Yeminli yeminsiz tanık veya bilirkişi dinleyebilir. Mahalden keşif yapabilir.
Savunma Hakkı:
Madde 49- Personel hakkında savunması alınmadan disiplin cezası verilemez.
Hakkında disiplin kovuşturulması yapılan personelin, disiplin kurulu veya soruşturma yapan yetkili tarafından 7 gün içinde yazılı savunmasının alınması gereklidir. Bu süre zarfında savunmasını yapmayan personel savunma hakkından vazgeçmiş sayılır.
Hakkında görevden çıkarma cezası istenen personel, sicil dosyası hariç soruşturma evrakını tetkike, tanık dinletmeye ve disiplin kurulunda sözlü veya yazılı savunma hakkına sahiptir.
İtiraz Hakkı:
Madde 50- İlgili personele verilen uyarma ve kınama cezalar kesindir. Diğer disiplin cezaları hakkında personel gerekçe göstererek konunun yeniden incelenmesi için Başkanlığa başvurabilir. İstek, disiplin Kurulunda yeniden incelenerek karara bağlanır.
İtiraz Süresi:
Madde 51- İtiraz, Disiplin cezasını ilgiliye tebliğinden itibaren 15 gün içinde yapılır.
Cezanın Duyurulması:
Madde 52- Kesinleşen disiplin cezaları Sandık Başkanlığı tarafından ilgili personele yazı ile bildirilir.
Başkan ile Sandık Yönetim, Yürütme, Şube Yönetim ve Denetim Kurulları üyeleri hakkında Disiplin Cezası:
Madde 53- Sandık Başkanı ile Sandık Yönetim, Yürütme, Şube Yönetim ve Denetleme Kurulları Üyelerinin, Ereğli Kömür Havzası Amele Birliği Biriktirme ve Yardımlaşma Sandığı Yönetmeliği ile diğer Yönetmelik hükümlerine aykırı hareket etmek, Sandığı zarara uğratacak fiil ve hareketleri yapmak veya Kanunların suç saydığı durum ve davranışlarda bulunmak suretiyle haklarında disiplin cezası verilmesinin gerekli görülmesi halinde; 657 sayılı Kanun gereğince Bakanlık Disiplin Kurullarınca disiplin cezası uygulanır.
Haklarında disiplin cezası uygulanan Başkanın cezası, Bakanlıktaki sicil dosyasına işlenir. Üyelerin cezası da Kurumlarındaki sicil dosyasına işlenmek üzere gönderilir.
Madde 38- Disiplin cezaları, Sandık hizmetlerinin gereği gibi yürütülmesini sağlamak amacı ile, bu yönetmeliği tabi personelin görevleri ile ilgili kusurlu hareketleri halinde verilmesi lazım gelen idari cezalardır.
Çeşitleri:
Madde 39-A- Uyarma: Personele görevinde daha dikkatli davranması gerektiğinin yazı ile bildirilmesidir.
Uyarma Cezasını Gerektiren Fiil ve Hareketler Şunlardır:
a) Göreve karşı kayıtsızlık ve görevde düzensizlik göstermek,
b) İş sahipleri ve görev nedeni ile gelenlerden başka kimselerle iş başında görüşmeyi alışkanlık haline getirmek,
c) İş arkadaşlarına maiyetindeki personele ve iş sahiplerine kırıcı veya saygısız davranışta bulunmak,
d) Vakara uymayan durum ve davranışları görülmek,
e) Kanun, Tüzük, Yönetmelik, karar ve emirlerde açık olarak gösterilen konularda işi uzatacak ve israfa sebep olacak şekilde yazışma ve görüşmelerde bulunmak,
f) Sorulan konuları sebepsiz yere zamanında cevaplandırmamak,
g) Özürsüz olarak göreve geç gelmek ve görevden erken ayrılmak,
h) Vazifesinin icap ve zaruretlerini ifada dikkatsizlik göstermek,
B- Kınama : Personele görevinde ve davranışlarında kusurlu sayıldığının yazı ile bildirilmesidir.
Kınama Cezasını Gerektiren Fiil ve Hareketler Şunlardır :
a) İzinsiz ve Sandıkça kabul edilen özür olmaksızın bir gün göreve gelmemek,
b) Hizmet dışında, resmi sıfatlarının gerektirdiği itibar ve görev duygusunu sarsacak nitelikte davranışlarda bulunmak,
c) Görev başında amire saygısızlık etmek,
d) Sandığa ait araç ve gereçleri özel işlerde kullanmak,
e) Bir işleme ait evrakı kasıt olmaksızın kaybetmek,
f) İş arkadaşlarına, maiyetindeki personele ve iş sahiplerine kötü muamelede bulunmak,
g) Özel kanun, tüzük ve yönetmeliklerden ceza tertip edilen haller dışında, kanun, tüzük ve Yönetmeliklere göre verilmesi gereken, görevle ilgili bilgi ve belgeleri yetkili kişi ve mercilere vermemek,
h) Vazifesinin icap ve zaruretlerini ifada dikkatsizlik göstermek yanlış veya eksik muamele yapmak,
i) İlgililerin görevleri ile ilgili sorularına cevap vermekten veya belgeleri göstermekten kaçınmak,
j) Belli bir süre içerisinde bitirilmek üzere verilen görevleri haklı bir sebep olmaksızın bitirmemek,
C- Ücret kesimi: Personelin ücretinin 15 günlüğüne kadar kesilmesidir.
Ücret Kesimini Gerektiren Fiil ve Hareketler Şunlardır.
a) Belirtilen hastalığa tutulmadığı halde hastalığın bahane ederek, iş yapmaktan kaçınmak,
b) İş yerine alkollü gelmek, iş yerinde alkollü içki içmek,
c) Her ne suretle olursa olsun, iş yerinde yangına sebebiyet verecek eylemde bulunmak veya yangın halinde mevcut yangın talimatnamesi uyarınca hareket etmemek,
D) İşten Çıkarma: Personelin bir daha atanmamak üzere işten çıkarılmasıdır.
İşten Çıkarmayı Gerektiren Fiil ve Hareketler Şunlardır:
a) Vazife icabı kendisine tevdi edilen veya söylenmemesi gereken bilgileri icap etmediği halde başkalarına söylemek yahut bunların duyurulmasına sebebiyet vermek,
b) Disiplini bozacak şekilde haksız tahriklerde bulunmak veya yapılan işler hakkında amirlerine, Yönetim Kurulu Üyelerini küçük düşürecek şekilde yersiz, aleni tenkitlerde bulunmak,
c) Harp, ihtilal, isyan gibi olağanüstü hallerde zaruret olmaksızın veya emir almaksızın iş başından ayrılmak, yahut vazifesini yapmamak,
d) Vazifesi icabı kendisine tevdi edilen nakit ve Sandık malzemesini çalmak, satmak, şahsi menfaati için kiraya vermek, verdirmek, özel işlerde kullanmak veya kullandırmak.
e) Resmi evrak ve dosyaları kasıtlı olarak yok etmek veya amirlerinden müsaade almadan ve onların malumatı olmaksızın kopya etmek, yahut ettirmek veya yetkili olmayan kimselere vermek, herhangi bir şekilde sahtekarlıkta bulunmak (Sabit olması halinde),
f) Rüşvet almak, kendisine tevdi edilen demirbaşları zimmetine geçirmek, giyim eşyası ve koruma malzemesi ile iş güvenliği malzemesini başkalarına satmak veya vermek,
g) 1475 sayılı Yasanın 17 nci maddesinin 2.bendinde belirtilen veya benzeri davranışlarda bulunmak,
Yönetmelikte Sayılmayan Kusurlu Haller:
Madde 40- Personelin kusurlu bir hareketinin bu Yönetmelikte sayılan ve disiplin cezası verilmesini gerektiren hallerde birine serahaten uymaması bu fiil ve hareketin cezasız kalmasını gerektirmez. Bu kusurlu hareket, sayılan suçlardan hangisine yakın ve benzer görülürse o suça takdir edilen ceza kesilir.
Tekerrür:
Madde 41- Disiplin cezasını gerektiren aynı fiil ve hareketlerin iki yıl içinde tekerrürü halinde bir derece daha ağır ceza verilir.
Disiplin Cezası Vermeye Yetkili Amir ve Merciler:
Madde 42- Disiplin Cezası vermeye yetkili amir ve merciler ile verebilecekleri cezalar şunlardır:
a) Tezkiye Amirleri: Personelin birinci veya ikinci derece tezkiye amirleri, ilgili hakkında, uyarma ve kınama cezalarını doğrudan doğruya,
b) Başkan: Bütün Sandık personeli hakkında uyarma ve kınama cezalarını doğrudan doğruya,
c) Disiplin Kurulu: Tayini Sandığa ait personel hakkında uyarma, kınama, ücret kesimi ve işten çıkarma cezalarını verebilir.
Disiplin Cezalarının Onaylanması:
Madde 43- Verilen uyarma ve kınama cezaları kesindir.
Ücret kesimi cezasına ait Disiplin Kurulu kararı Başkanın, işten çıkarma cezasına ait Disiplin Kurulu kararı, Yönetim Kurulu karar ile kesinleşir.
Disiplin Kurulunun Teşekkülü:
Madde 44- Sandık personeli hakkında bu Yönetmelik hükümlerine göre disiplin işlerini yürütmek ve karara bağlamak üzere Sandık Disiplin Kurulu teşekkül ettirilir.
Disiplin Kurulu Sandık Başkanının görevlendireceği Yönetim Kurulu üyesinin Başkanlığında, Denetleme Kurulundan 1 üye, İdare Amiri ve Sendikaca gösterilecek 2 üyeden oluşur.
Disiplin Kurulu Başkan ve üyelerinin bulunmadıkları zamanda toplantılara bunların esas görevlerine vekalet edenler katılırlar. Hakkında disiplin işlemi uygulanacak Personel Disiplin Kurulu üyesi ise toplantıya katılamaz. Yerine Sandık Başkanlığınca diğer bir yetkili iştirak ettirilir.
Disiplin Cezası Verilmesinde Usul:
Madde 45- Disiplin kovuşturmasını gerektiren hallerde durumdan haberdar olan birinci ve ikinci tezkiye amirleri 15 gün içinde ya bizzat yahut görevlendirecekleri bir personel vasıtasıyla Disiplin suçu işleyen personelin ifadesini almak suretiyle soruşturma dosyasını tamamlar.
Soruşturma sonucunda;
a) Bir disiplin cezası verilmesini gerektiren hal mevcut değilse, takipsizlik kararı verir.
b) Disiplin suçu sabit görüldüğü taktirde kusurlu hareket "Uyarma" ve "Kınama" cezasını gerektiriyorsa resen bir ceza vermez. Kusurlu hareket daha ağır bir disiplin cezasının verilmesini gerektiriyorsa soruşturma dosyası bir yazı ile Başkanlığa intikal ettirilir.
c) Başkan soruşturma dosyasını aldığı tarihten itibaren 1 ay içinde noksanlıklar varsa tamamlatır ve ilgili personel hakkında disiplin cezasını gerektiren suça göre uyarma ve kınama cezasını verir. Daha ağır bir cezanın verilmesini gerektiren hallerde veya bizzat kendisinin ceza vermek istemediği durumlarda soruşturma dosyasını bir yazı ile disiplin Kuruluna gönderir.
Disiplin Kurulunun Yapacağı İşler:
Madde 46- Disiplin Kurulu, soruşturma dosyasını aldığı tarihten itibaren 1 ay içinde;
a) Soruşturma dosyasını inceler, noksanları varsa tamamlattırır.
b) Soruşturma dosyasının tetkiki sonunda personelin suçunu sabit gördüğü takdirde gerekli cezayı verir. Uyarma ve kınama cezaları dışındaki diğer cezalara ait soruşturma dosyalarını ve karar tutanağını gereği yapılmak üzere Sandık Başkanına verir.
Disiplin Kurulunun Toplanması:
Madde 47- Disiplin Kurulu, kararlaştırılan günlerde çağrısız olarak, acele ve gerekli hallerde ise Disiplin Kurulu Başkanının çağrısı üzerine toplanır. Başkanın görüşü alınmak suretiyle toplantı gündemi ve raportörlük işleri Personel Müdürü tarafından yürütülür.
Disiplin Kurulu görüşmelerinde Başkanın bulunması şartıyla en az üç kişi bulunur. Kararlar oy çokluğu ile alınır. Oylarda eşitlik halinde Başkanın katıldığı taraf çoğunluk kabul edilir.
Disiplin Kurulunun Yetkileri:
Madde 48- Disiplin Kurulu:
a) Gerekli gördüğü takdirde ilgili personelin dosyasını ve her nevi evrakını inceleyebilir.
b) Yeminli yeminsiz tanık veya bilirkişi dinleyebilir. Mahalden keşif yapabilir.
Savunma Hakkı:
Madde 49- Personel hakkında savunması alınmadan disiplin cezası verilemez.
Hakkında disiplin kovuşturulması yapılan personelin, disiplin kurulu veya soruşturma yapan yetkili tarafından 7 gün içinde yazılı savunmasının alınması gereklidir. Bu süre zarfında savunmasını yapmayan personel savunma hakkından vazgeçmiş sayılır.
Hakkında görevden çıkarma cezası istenen personel, sicil dosyası hariç soruşturma evrakını tetkike, tanık dinletmeye ve disiplin kurulunda sözlü veya yazılı savunma hakkına sahiptir.
İtiraz Hakkı:
Madde 50- İlgili personele verilen uyarma ve kınama cezalar kesindir. Diğer disiplin cezaları hakkında personel gerekçe göstererek konunun yeniden incelenmesi için Başkanlığa başvurabilir. İstek, disiplin Kurulunda yeniden incelenerek karara bağlanır.
İtiraz Süresi:
Madde 51- İtiraz, Disiplin cezasını ilgiliye tebliğinden itibaren 15 gün içinde yapılır.
Cezanın Duyurulması:
Madde 52- Kesinleşen disiplin cezaları Sandık Başkanlığı tarafından ilgili personele yazı ile bildirilir.
Başkan ile Sandık Yönetim, Yürütme, Şube Yönetim ve Denetim Kurulları üyeleri hakkında Disiplin Cezası:
Madde 53- Sandık Başkanı ile Sandık Yönetim, Yürütme, Şube Yönetim ve Denetleme Kurulları Üyelerinin, Ereğli Kömür Havzası Amele Birliği Biriktirme ve Yardımlaşma Sandığı Yönetmeliği ile diğer Yönetmelik hükümlerine aykırı hareket etmek, Sandığı zarara uğratacak fiil ve hareketleri yapmak veya Kanunların suç saydığı durum ve davranışlarda bulunmak suretiyle haklarında disiplin cezası verilmesinin gerekli görülmesi halinde; 657 sayılı Kanun gereğince Bakanlık Disiplin Kurullarınca disiplin cezası uygulanır.
Haklarında disiplin cezası uygulanan Başkanın cezası, Bakanlıktaki sicil dosyasına işlenir. Üyelerin cezası da Kurumlarındaki sicil dosyasına işlenmek üzere gönderilir.
BÖLÜM X
SİCİLLER
Özlük Dosyası:
Madde 54- Sandıkta görevli her personel için bir özlük dosyası tutulur. Bu dosyada aşağıdaki yazı ve belgeler bulundurulur.
a) İş isteme dilekçesi ve yönetmeliğin 11 nci maddesi hükmü gereği istenen belgeler,
b) Atama, yükselme, izin v.s. ile ilgili yazışmalar,
c) Personelin başka Kurumlardan gelen dosyası,
d) Sınav kağıtları, ödül v.s yazı ve belgeler.
Gizli Sicil Dosyası:
Madde 55- Her personel için bir gizli sicil dosyası tutulur.Bu dosyaya personelle ilgili olarak aşağıdaki yazılı belgeler konur.
a) Sicil raporları,
b) Disiplin kararları,
c) Müfettişlerce tanzim edilen gizli raporlar,
d) Mahkeme kararları,
e) Mal beyannameleri,
f) Gizli olması gereken yazılar,
Sicil Dosyalarının Önemi:
Madde 56- Personelin atanması, yükselmesi, ücreti, emekliye çıkarılması, disiplin cezaları uygulaması ya da Sandıkla ilişiğinin kesilmesinde sicil dosyaları başlıca dayanaktır.
Sicil Dosyalarının Gizliliği:
Madde 57- Özlük ve gizli sicil dosyalarının gizliliği esastır. Bu dosyalar atamaya yetkili merciler veya personel müdürünün bilgisi altında disiplin kurulları müfettiş ve tahkikle görevli olanların dışında kimseye verilemez ve gösterilemez.
Sicil Cüzdanı:
Madde 58- Her personel için kişisel ve görev durumlar ile ilgili bilgilerin ve değişikliklerin kaydedileceği bir sicil cüzdanı düzenlenir.
Bu cüzdan, personel hakkında kısa ve toplu bilgi edinmek amacı ile özlük dosyası yerine kullanılabilir.
Personelin isteği halinde cüzdanın bir sureti kendisine verilir.
Sicil Numarası:
Madde 59- Her personele bir sicil numarası verilir. Tekrar atananlara ise eski numaralar verilir.
Personelle ilgili yazışmalarda sicil numarası da belirtilir.
Sicil dosyaları bu numaraya göre sıraya konur.
Personel Kütüğü:
Madde 60- Sandıkta bir göreve atananlar sicil numarası sırasına göre personel kütüğüne kayıt olur.
Kütükte personelin sicil numarası, adı ve soyadı, işe giriş tarihi, görev ve işten ayrılış tarihi belirtilir.
Kimlik Kartı:
Madde 61- Personele fotoğraflı ve tasdikli bir kimlik kartı verilir.
Herhangi bir sebeple Sandıktan ayrılanlar kimlik kartını iade etmekle yükümlüdürler
Ayrılanların Sicil Dosyaları:
Madde 62- Herhangi bir sebeple Sandıktan ayrılanların sicil dosyaları Arşive kaldırılır, saklanır.
Madde 54- Sandıkta görevli her personel için bir özlük dosyası tutulur. Bu dosyada aşağıdaki yazı ve belgeler bulundurulur.
a) İş isteme dilekçesi ve yönetmeliğin 11 nci maddesi hükmü gereği istenen belgeler,
b) Atama, yükselme, izin v.s. ile ilgili yazışmalar,
c) Personelin başka Kurumlardan gelen dosyası,
d) Sınav kağıtları, ödül v.s yazı ve belgeler.
Gizli Sicil Dosyası:
Madde 55- Her personel için bir gizli sicil dosyası tutulur.Bu dosyaya personelle ilgili olarak aşağıdaki yazılı belgeler konur.
a) Sicil raporları,
b) Disiplin kararları,
c) Müfettişlerce tanzim edilen gizli raporlar,
d) Mahkeme kararları,
e) Mal beyannameleri,
f) Gizli olması gereken yazılar,
Sicil Dosyalarının Önemi:
Madde 56- Personelin atanması, yükselmesi, ücreti, emekliye çıkarılması, disiplin cezaları uygulaması ya da Sandıkla ilişiğinin kesilmesinde sicil dosyaları başlıca dayanaktır.
Sicil Dosyalarının Gizliliği:
Madde 57- Özlük ve gizli sicil dosyalarının gizliliği esastır. Bu dosyalar atamaya yetkili merciler veya personel müdürünün bilgisi altında disiplin kurulları müfettiş ve tahkikle görevli olanların dışında kimseye verilemez ve gösterilemez.
Sicil Cüzdanı:
Madde 58- Her personel için kişisel ve görev durumlar ile ilgili bilgilerin ve değişikliklerin kaydedileceği bir sicil cüzdanı düzenlenir.
Bu cüzdan, personel hakkında kısa ve toplu bilgi edinmek amacı ile özlük dosyası yerine kullanılabilir.
Personelin isteği halinde cüzdanın bir sureti kendisine verilir.
Sicil Numarası:
Madde 59- Her personele bir sicil numarası verilir. Tekrar atananlara ise eski numaralar verilir.
Personelle ilgili yazışmalarda sicil numarası da belirtilir.
Sicil dosyaları bu numaraya göre sıraya konur.
Personel Kütüğü:
Madde 60- Sandıkta bir göreve atananlar sicil numarası sırasına göre personel kütüğüne kayıt olur.
Kütükte personelin sicil numarası, adı ve soyadı, işe giriş tarihi, görev ve işten ayrılış tarihi belirtilir.
Kimlik Kartı:
Madde 61- Personele fotoğraflı ve tasdikli bir kimlik kartı verilir.
Herhangi bir sebeple Sandıktan ayrılanlar kimlik kartını iade etmekle yükümlüdürler
Ayrılanların Sicil Dosyaları:
Madde 62- Herhangi bir sebeple Sandıktan ayrılanların sicil dosyaları Arşive kaldırılır, saklanır.
BÖLÜM XI
PERSONEL ÜCRETLERİ
Başkanın Aylığı:
Madde 63- Başkanın aylığı ve sosyal hakları Ereğli Kömür Havzası Amele Birliği Biriktirme ve Yardımlaşma Yönetmeliğinin 11 nci maddesi uyarınca, en yüksek memurun aylık ve ödenek toplamını geçmemek üzere Bakanlık ile Başkan arasında yapılacak idari sözleşme ile tespit edilir.
Devlet memurları aylıklarında yapılan artış oranında Bakanlıkça Başkanın aylığında artırım yapılır.
"Sandık Yönetim, Yürütme ve diğer Kurullarına Başkanın Başkanlık ettiği birleşimlerde, Sandık Başkanına Kurul Üyelerine ödenen huzur hakkı ödenir."(Yürürlük tarihi: Bakanlık Makamının 14.1.1986 tarih ve SGK-0742/468 sayılı onayı ile )
Sandık Yönetim-Yürütme-Şube Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerinin Huzur Hakkı:
Madde 64- Sandık Yönetim, Yürütme, Şube Yönetim ve Denetim Kurulları Üyelerinin Ereğli Kömür Havzası Amele Birliği Biriktirme ve Yardımlaşma Sandığı Yönetmeliği hükümleri uyarınca yapacakları toplantılar için ödenecek huzur hakkı Sandık Bütçesi ile tespit edilir.
Sadık Personelinin Ücreti:
Madde 65- Sandık Personelinin ücret ve diğer sosyal hakları Toplu İş Sözleşmesi ile tespit edilir.
Sandık Personelinin Toplu İş Sözleşmesi ile ilgili kararlar Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır ve onaylanır.
Sandık Personelinin ikramiyesi, 17/4/1981 tarih ve 2448 sayılı kanun hükümlerine göre ödenir.
Sözleşmeli Personel:
Madde 66-a) Sandıkça, gerekli görülmesi halinde kadro karşılığı gösterilmek suretiyle Sözleşmeli Personel çalıştırılabilir. İcra, takip ve dava işleri için genel hükümlere göre vekalet akti ile sözleşmeli avukat tutulabilir.
Sözleşmeli Personelin, sözleşmesi, Başkanın teklifi, Yönetim Kurulu kararı, Bakanlığın "Onayı" ile yürürlüğe girer.
Sözleşmeli Personel, Sosyal Güvenlik bakımından Sosyal Sigortalar mevzuatına tabidir.
Madde 66-b) Geçici, uzmanlık isteyen işlerde, işin niteliği ve süresine göre gerekli uzman personel, Başkanın teklifi ve Yönetim Kurulu Kararı ile çalıştırılır.
Bu personel; resmi kurum ve kuruluşlardan temin edilir. Belirtilen Kuruluşlardan temin edilemediği takdirde serbest çalışanlardan da görevlendirilebilir.
66/b maddesine göre görev verilen uzman personele, kendi meslek grubunda belirtilen ücret tarifesine göre ücret ödenir. Ücret tarifesi olmayan uzman personele ise, emsal ücret tarifeleri uygulanır. (Yürürlük Tarihi: Bakanlık Makamının 7.5.1988 tarih ve SGK-0742-6369 sayılı onayı ile yürürlüğe girmiştir.)
Madde 63- Başkanın aylığı ve sosyal hakları Ereğli Kömür Havzası Amele Birliği Biriktirme ve Yardımlaşma Yönetmeliğinin 11 nci maddesi uyarınca, en yüksek memurun aylık ve ödenek toplamını geçmemek üzere Bakanlık ile Başkan arasında yapılacak idari sözleşme ile tespit edilir.
Devlet memurları aylıklarında yapılan artış oranında Bakanlıkça Başkanın aylığında artırım yapılır.
"Sandık Yönetim, Yürütme ve diğer Kurullarına Başkanın Başkanlık ettiği birleşimlerde, Sandık Başkanına Kurul Üyelerine ödenen huzur hakkı ödenir."(Yürürlük tarihi: Bakanlık Makamının 14.1.1986 tarih ve SGK-0742/468 sayılı onayı ile )
Sandık Yönetim-Yürütme-Şube Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerinin Huzur Hakkı:
Madde 64- Sandık Yönetim, Yürütme, Şube Yönetim ve Denetim Kurulları Üyelerinin Ereğli Kömür Havzası Amele Birliği Biriktirme ve Yardımlaşma Sandığı Yönetmeliği hükümleri uyarınca yapacakları toplantılar için ödenecek huzur hakkı Sandık Bütçesi ile tespit edilir.
Sadık Personelinin Ücreti:
Madde 65- Sandık Personelinin ücret ve diğer sosyal hakları Toplu İş Sözleşmesi ile tespit edilir.
Sandık Personelinin Toplu İş Sözleşmesi ile ilgili kararlar Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır ve onaylanır.
Sandık Personelinin ikramiyesi, 17/4/1981 tarih ve 2448 sayılı kanun hükümlerine göre ödenir.
Sözleşmeli Personel:
Madde 66-a) Sandıkça, gerekli görülmesi halinde kadro karşılığı gösterilmek suretiyle Sözleşmeli Personel çalıştırılabilir. İcra, takip ve dava işleri için genel hükümlere göre vekalet akti ile sözleşmeli avukat tutulabilir.
Sözleşmeli Personelin, sözleşmesi, Başkanın teklifi, Yönetim Kurulu kararı, Bakanlığın "Onayı" ile yürürlüğe girer.
Sözleşmeli Personel, Sosyal Güvenlik bakımından Sosyal Sigortalar mevzuatına tabidir.
Madde 66-b) Geçici, uzmanlık isteyen işlerde, işin niteliği ve süresine göre gerekli uzman personel, Başkanın teklifi ve Yönetim Kurulu Kararı ile çalıştırılır.
Bu personel; resmi kurum ve kuruluşlardan temin edilir. Belirtilen Kuruluşlardan temin edilemediği takdirde serbest çalışanlardan da görevlendirilebilir.
66/b maddesine göre görev verilen uzman personele, kendi meslek grubunda belirtilen ücret tarifesine göre ücret ödenir. Ücret tarifesi olmayan uzman personele ise, emsal ücret tarifeleri uygulanır. (Yürürlük Tarihi: Bakanlık Makamının 7.5.1988 tarih ve SGK-0742-6369 sayılı onayı ile yürürlüğe girmiştir.)
BÖLÜM XII
ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER
Beyanname Verme Zorunluluğu:
Madde 67- Personel, çeşitli konularda verilmesi öngörülen beyannameleri usulüne göre düzenleyerek süresi içinde ilgililere vermekle yükümlüdür.
Kişisel Durumda Vuku Bulacak Değişiklikler:
Madde 68- Sandık personeli kişisel durumunda meydana gelecek değişiklikleri usulüne uygun olarak Sandık Başkanlığına bildirmekle yükümlüdür.
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller:
Madde 69- Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde genel hükümler ile Sandığın diğer Yönetmelik hükümleri, Yönetim Kurulu kararları, tamim ve tebliğler ve akdolunmuş Toplu İş Sözleşmeleri uygulanır.
Yürürlük:
Madde 70- Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde 71- Bu yönetmeliği Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı uygular.
Madde 67- Personel, çeşitli konularda verilmesi öngörülen beyannameleri usulüne göre düzenleyerek süresi içinde ilgililere vermekle yükümlüdür.
Kişisel Durumda Vuku Bulacak Değişiklikler:
Madde 68- Sandık personeli kişisel durumunda meydana gelecek değişiklikleri usulüne uygun olarak Sandık Başkanlığına bildirmekle yükümlüdür.
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller:
Madde 69- Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde genel hükümler ile Sandığın diğer Yönetmelik hükümleri, Yönetim Kurulu kararları, tamim ve tebliğler ve akdolunmuş Toplu İş Sözleşmeleri uygulanır.
Yürürlük:
Madde 70- Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde 71- Bu yönetmeliği Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı uygular.