…
…
…
…
…
05 Nisan 2022, Salı Ankara, Türkiye

“Ticaret Bakanlığı Yurt Dışı Teşkilatının Görev ve Faaliyetlerinin Tanıtımı” Eğitimi Düzenlendi


Genel Müdürlüğümüz Eğitim ve Yayınlar Dairesi Başkanlığı tarafından Çalışma Uzmanlarına yönelik, Ticaret Bakanlığı Yurt Dışı Teşkilatının Görev ve Faaliyetlerinin Tanıtımı Eğitimi gerçekleştirildi.

Genel Müdürlüğümüz Çalışma Uzmanlarının katıldığı eğitime, Ticaret Bakanlığı Uluslararası Hizmet Ticareti Genel Müdürlüğü Müteahhitlik ve Teknik Müşavirlik Dairesi Başkanı Hasan Murat Nesimoğlu ile Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü Dış Temsilcilikler Dairesi Başkanı Evren Subaşı birer sunum yaptılar.

Toplantıda, Ticaret Bakanlığı yurt dışı teşkilatlarının çalışma ve faaliyetleri hakkında genel bilgilendirme, istisna akdi anlaşmalarının kapsamı dâhilinde yurt dışında personel istihdam edecek şirketlerin ticaret ataşeliklerinden hizmet alındı onay belgesi alma prosedürleri, iş alındı onay belgesi ile ikinci el makine ekipman ithalatı ve gümrükleme işlemlerinin nasıl yürütüleceği, istisna akdi kapsamında alınmış gerek teknik müşavirlik taahhüt işlemi ve gerekse müteahhitlik taahhüt işlemlerinde hizmet ihracatı teşvikleri ile teknik müşavirlik hizmetlerine sağlanan destekler ve başvuru süreçleri, Türkiye'de İŞKUR onaylı personel alım ilanları vermek isteyen ve yurt dışında Türk personel istihdam edecek firmalardan (Türk ve yabancı firmalar) istenen taahhüt -taahhüt dışı iş alındı onay belgelerinin nasıl alındığı ve süreçleri hakkında bilgi verildi.

Toplantı, soru-cevap bölümünün ardından Genel Müdür Yardımcımız Ahmet Nazif Garibağaoğlu’nun eğitimcilere Teşekkür Belgesi takdimi ve toplu fotoğraf çekimi ile son buldu.