Ücretn ödeme gününden tbaren 20 gün çnde
mücbr neden dışında ödenmemes halnde şçnn ş
görme borcunu yerne getrmekten kaçınableceğne
lşkn düzenleme getrlmştr.
İş sürelernde yapılan değşklkler esas alınarak
fazla çalışma süres ve fazla sürel çalışma belrlen-
mş ve bunlara uygulanacak fazla çalışma ücret le
fazla sürel çalışma ücretnn hesaplanması yöntem-
ler düzenlenmştr.
Hafta tatlnn mutlaka 6 şgünü çalışılmış olma-
sına bağlı olmaksızın 7 günlük br zaman dlm çnde
en az 24 saat dnlenme (hafta tatl) verlmes esası
kabul edlmştr.
Haftalık çalışma süresnn ş günlerne eşt ölçü-
de bölünmes kuralına esneklk getrlmştr.
Kısa çalışma ve kısa çalışma ödeneğ kavramları
getrlerek bunlarla lgl düzenlemeler yapılmıştır.
Yıllık zn süreler kşer gün artırılmıştır. Ayrıca
50 ve daha yukarı yaşlardak şçlere verlecek yılık
ücretl znn 20 günden az olamayacağı kabul edl-
mştr.
Doğum önces ve doğum sonrası çalıştırma ya-
sağı 16 haftaya çıkarılmıştır. Çoğul gebelk halnde bu
süre 18 hafta olarak düzenlenmştr.
Hükümet le şveren, kamu görevller ve şç sen-
dkaları konfederasyonları arasında etkn danışmayı
sağlamak üzere, üçlü temsle dayalı stşar mahyet-
te br danışma kurulu oluşturulmuştur.
6111 sayılı Kanunun 76’ncı maddes le 4857 sa-
yılı İş Kanununun 74’üncümaddesne eklenen br cüm-
le le erken doğum yapan kadın şçlern doğumdan
önce kullanamadıkları doğum zn sürelern doğum-
dan sonra da kullanablmelerne mkân tanınmıştır.
6111 sayılı Kanunun 77’nc maddes le 4857 sa-
yılı İş Kanununun 91’nc maddesnn brnc fıkrasın-
dan sonra gelmek üzere eklenen fıkra le 30.01.1950
tarhl ve 5521 sayılı İş Mahkemeler Kanununun
10’uncu maddesne stnaden ş sözleşmes flen sona
eren şçlern kanundan, ş ve toplu ş sözleşmesnden
doğan breysel alacaklarına lşkn şkâyetlernn Çalış-
ma ve İş Kurumu İl Müdürlüklernce nceleneblmesne
mkân tanınarak, ş müfettşlernn asl görevler olan
şyerlernn teftş ve denetmne yoğunlaşmaları, öte
yandan şç şkâyetlernn hızlı br şeklde sonuçlandı-
rılması amaçlanmıştır.
8