Genel Müdürlüğümüz ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğünün koordineli çalışması ve TURKSAT’ın teknik desteğiyle, 6356 Sayılı Kanunun uygulaması için görev alacak arabulucuların seçim sürecinin elektronik ortama taşınmasına yönelik çalışmalarda sona gelindi. Arabulucu adaylarının başvuru işlemlerini e-Devlet Kapısı üzerinden yapmasına olanak sağlayan uygulama ile 16 Kasım 2020 Pazartesi günü başlayacak arabuluculuk başvuru sürecine ilişkin işlemler bu yıl ilk kez elektronik ortamda gerçekleştirilecek. Adaylardan basılı herhangi bir belge istenilmeksizin gerekli bilgi ve belgeler ilgili kurumların resmi uygulamalarından çekilerek Seçici Kurul tarafından değerlendirilebilecek.
Sürecin e-Devlet Kapısına taşınmasıyla; değerlendirme döneminde başvurulara ilişkin çok sayıda belgenin manuel olarak incelenmesi sırasında karşılaşılan güçlüklerin bertaraf edilmesi, belgelerin geçerlilik ve güvenilirlik kontrollerinin elektronik ortamda yapılmasıyla hata riskinin ortadan kaldırılması, başvuru işlemlerinin basitleştirilmesi, bürokrasinin azaltılması ve süreç yönetiminin etkinleştirilmesi amaçlanıyor. Başvuru işlemlerinin elektronik ortama taşınmasıyla bir hizmetimiz daha Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisinin Dijital Türkiye Projesi kapsamına alınmış olacak.
Seçici Kurulun 12 Kasımda çevrimiçi olarak gerçekleştirilen toplantısında, söz konusu uygulama detayları görüşülerek önümüzdeki başvuru döneminden başlamak üzere, arabuluculuk başvuru sürecinin e-Devlet Kapısı üzerinden erişilebilecek bu uygulama kanalıyla yürütülmesi onaylandı.
Arabuluculuk başvuru sürecine ilişkin ilan metnine ulaşmak için tıklayınız.