19 Eylül, 2018 - Çarşamba ULUSLARARASI İŞGÜCÜ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ




E-izin sisteminde yeni hayata geçirilen uygulamalar ile işverenlerimiz Bakanlığımızdan çalışma izni almış oldukları yabancıların,

  • İşe giriş bildirimlerini,
  • Çalışma İzni sonlandırma taleplerini,
  • Yeni Çalışma İzni Kart taleplerini (Çalınma ve kaybolma gibi durumlarda),
  • Çalışma izniyle ilgili muhtelif konulardaki talepleri içeren dilekçeler,

Sisteme yeni eklenen “İZİN SONRASI İŞLEMLER”  menüsünden yapabileceklerdir.

Bu uygulama ile; işlemler hem daha kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirecek, hem de Bakanlığımıza ayrıca kağıt ortamında herhangi bir belge gönderilmeyecektir.

 

ÇALIŞMA İZNİ BAŞVURUSU

Ülkemizde yasal olarak bulunan yabancı uyruklu bir şahsı çalıştırabilmek için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından çalışma izni almanız gerekmektedir. Bunun için;

  1. Öncelikle Bakanlığımızın www.csgb.gov.tr/uigm adresindeki internet sitesine girerek yabancı çalıştırabilmek için işyerlerinin sağlaması gereken kriterleri inceleyiniz. Bu kriterleri sağlıyorsanız başvuru yapmaya başlayabilirsiniz.   
  2. İlk olarak Bakanlığımız sistemine işyeri kaydınızı oluşturacak olan SGK e-bildirge kullanıcınızın elektronik imzasının ve KEP adresinin olduğunu kontrol ediniz.
  3. Başvuruya başlamadan önce çalıştırmayı planladığınız yabancı ile iş sözleşmesi imzalayınız. İş sözleşmesi örnekleri Bakanlığımızın www.csgb.gov.tr/uigm adresinde mevcuttur.  
  4. Çalışma izni başvurusuna geçmeden önce e-bildirge kullanıcınız tarafından www.turkiye.gov.tr üzerinden Bakanlığımızın Yabancı Çalışma İzni uygulamasına girilerek işyeri kaydı oluşturulması gerekmektedir. İşyeri kaydı, gerekli bilgi ve belgelerin girilmesinden sonra açılacak Taahhütnamenin elektronik imza ile imzalanması ile tamamlanacaktır.
  5. İşyeri kaydı oluşturulduktan sonra bu işyeri üzerinden e-bildirge kullanıcısı veya onun yetkilendireceği (Bu yetkilendirme sistem üzerinden yapılacaktır.) bir kişi e-imzası ile çalışma izni başvurusu yapabilir.
  6. E-izin uygulamasının sol menüsünde yer alan “Başvuru Yap” sekmesine girildikten sonra çalışanınızın durumu ile ilgili başvuru seçeneğini seçmeniz ve ilerleyen sekmelerde istenen bilgi ve belgeleri adım adım doldurarak tüm sekmeleri tamamlamanız gerekmektedir. (Sekmede yer alan bilgileri tam olarak doldurduğunuzu sekme başlığının yanında çıkacak olan yeşil onay işaretinden anlayabilirsiniz.
  7. Tüm bilgi ve belge girişleri tamamlandıktan sonra en son aşamada başvurunuzu kaydedebilir veya onaylayabilirsiniz. Onayla butonuna tıklayarak açılacak olan dilekçe, başvuru formu ve taahhütnameyi elektronik imza ile imzalamanız halinde başvurunuz tamamlanmış ve değerlendirilmek üzere Bakanlığımıza ulaşmış olacaktır. Bunun dışında Bakanlığımıza göndermeniz gereken herhangi bir bilgi ve belge bulunmamaktadır.
  8. Başvurunuzun değerlendirilmesi sürecinde gerektiğinde Bakanlığımızca e-posta ile bilgilendirileceksiniz. Ayrıca E-izin uygulamasının sol menüsünde yer alan “Başvuru Takip” sekmesine girerek başvurunuzun son durumu ile ilgili bilgi alabilirsiniz.
  9. Başvurunuz Bakanlığımızca Olumlu değerlendirildiği takdirde gerekli harçları yatırmanız için e-posta ile bilgilendirileceksiniz.
  10. Harç ve değerli kağıt bedeli yatırılmış olan çalışma izin başvuruları Bakanlığımızca onaylanarak çalışma iznine dönüşür ve basılan çalışma izin kartları PTT kargo ile işyeri adresinize gönderilir.
  11. Çalışma izni başlama tarihinizden itibaren en geç 30 gün içinde Sosyal Güvenlik Kurumuna başvuru yaparak yabancı şahsa ilişkin sosyal güvenlik yükümlülüklerinizi Bakanlığımıza beyan edilmiş bulunan ücret üzerinden yerine getirmeniz gerekmektedir.

Not: 

Sistemin doğru ve eksiksiz çalışması için Google Chrome tarayıcısını kullanmanız gerekmektedir.

Ayrıca JAVA uygulamanızın son sürüm güncel olması ve POP-UP engelleyicisinin olmaması gerekmektedir. 

Yabancılar E-İZİN Kullamım Kılavuzunu indirmek için tıklayın.

 

 










© 2018 - | T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
Emek Mahallesi 17. Cadde No:13 Pk: 06520 Emek / ANKARA